Oppfølging: Dermalogica om paralellimport og blivakker (Michelle Ailèn)
Hjem Add Kontakt

0

Oppfølging: Dermalogica om paralellimport og blivakker

I kjølevannet av innlegget mitt om frisørprodukter på nett mm. har jeg fått veldig mye oppmerksomhet fra blivakker. Et eget innlegg kommer om det senere, tenkte bare jeg skulle vise dere mailen jeg fikk fra Ann-Kristin Stokke, education manager innen Dermalogica. Håper dette virker oppklarende for dere som skulle være i tvil. 

 

Les hele mailen her; 

Hei Michelle!

 

Takk for din henvendelse.

 

Med Dermalogica, som er verdens største profesjonelle hudpleieserie, har vi hatt utfordringen med uautorisert handel lenge, og vi er bekymret for hvordan merkevaren blir ivaretatt i disse kanalene. Skintific AS har fra produsentens side enerett for salg av Dermalogica på det norske markedet. Samtidig selges det Dermalogica fra norske og utenlandske nettsider til den norske forbruker til sterkt reduserte priser. Disse nettsidene har ikke kjøpt produkter fra Skintific AS eller fra Dermalogica, dette gjelder både blush.no, blivakker.no og strawberrynet. Vi har bedt flere av nettsidene, om å svare på og bevise hvor de får produktene fra, da de fjerner identifikasjonsmerkingen på produktene og vi mistenker dem for å ha noe å skjule. Siden produktenes identifikasjon/hologram er fjernet fra produktene, kan hverken vi eller Dermalogica sentralt garantere for disse produktene. Det betyr at dette kan være gamle, utgåtte produkter eller i verste fall piratkopier.

 

Når man får tak i billige merkenavn på nett, er varen skaffet til veie utenom produsentens ordinære distribusjon og uten produsentens godkjennelse. Dette betyr at varen har vært ute av produsentens kontroll over kortere eller lengre tid og kan dreie seg om gamle, utgåtte eller skadde produkter. For å beskytte forbrukeren og merkevaren advarer Dermalogica mot uautoriserte nettbutikker.

 

I tillegg vet vi at forbrukere som har kjøpt Dermalogica fra flere av disse nettsidene har fått gamle og til og med åpnede produkter. Vi har selv bestilt varer og fått produkter med gamle prislapper merket i engelske pund. Enten er produktet solgt videre fra et konkursbo via en konstellasjon som kjøper opp og videreselger til nettbutikker som ikke er autoriserte forhandlere. Eller det kan være tyvegods, videresolgt på det illegale markedet. Produktet kan da gjennom flere ledd ha stått lagret i mange måneder og til og med over flere år. I Norge har vi opplevd å bli frastjålet sendinger underveis til lager, og klinikker har vært utsatt for innbrudd der kun Dermalogica sine produkter er blitt stjålet. Dessverre er de aller fleste forbrukere av god tro og er sikre på at de kjøper ferske og originale produkter. Dette kommer klart frem når vi får henvendelser fra forbrukere med klager på produkter de har fått levert av uautoriserte forhandlere på nett.

 

En annen faktor som påvirker prisene, er at Europa sliter med økonomien sin, og går derfor ekstremt lavt i pris for å få solgt sine produkter, med minimale marginer.

 

Dermalogica sentralt og vi som enedistributør i Norge, jobber hele tiden med tiltak for å stoppe denne handelen som går på siden av autorisert kanaler.

 

Hvordan jobber vi for å sikre forbrukeren ekte, ferske og lovlig importerte dermalogicaprodukter?

 

> Se etter hologrammet: Hvert eneste dermalogicaprodukt har en egen ID-merking, et hologram. Hologrammet er et 3D klistremerke som forsegler dermalogicaproduktet i esken. Hologrammet er produsentens kvalitetsstempel og skal finnes på alle dermalogicaprodukter for å garantere at denne er ekte. Produkter som ikke har hologrammet intakt er tuklet med og er i strid med produsentens retningslinjer. Vi har flere eksempler på at det selges dermalogicaprodukter fra norske nettsider i dag der hologrammet er fjernet.

 

> Se etter garantimerket: Tekon har i samarbeid med Dermalogica sentralt, utarbeidet et garantimerke for det norske markedet. Helt siden april i 2011 er alle salgsprodukter vi har levert klinikkene i det norske markedet, blitt merket med dette garantimerket. Kjøper du dermalogicaprodukter med det norske garantimerket, kan vi gi deg 100% garanti på at du har kjøpt ferske produkter -garantert av Dermalogica.

 

Dermalogica er et profesjonelt merke der foreskriving og profesjonell veiledning er en del av kundeservicen som sikrer riktige produkter nettopp til kundens hud. Som en god del av vårt påslag som distributør brukes for å sikre kompetansen til alle våre fagfolk rundt om i landet. Det betyr at vi etterutdanner alle våre forhandlere uten kostnad for dem. Dermalogicas etterutdanningsprogram er delt inn i 3 steg med avsluttende eksamen som gir ekspertstatus. Denne ekspertstatusen gir en tittel som er globalt anerkjent.   Våre fagfolk, hudterapeutene, holder seg dermed faglig oppdatert og bruker konsepter som Face Mapping, konsultasjon og foreskriving, slik at du som forbruker får eksperthjelp med på kjøpet! Vår forhandleroversikt finner du på www.dermalogica.no

 

Håper denne mailen virker oppklarende for deg.

 

 

Vennlig hilsen/Kind regards

Skintific as

Ann-Kristin Stokke

Fagsjef /Education Manager

+47 90 61 26 66 / +47 22 57 88 00

 

 

 

 






  • Kommenter her
    Design og koding: Ina Anjuta